Emporio ArmaniEA 1027 3001
Kehyksen hinta ilman vahvuuksia
134,95 €
Ylellinen design-tuotemerkki Giorgio Armani on malliesimerkki italialaisesta miesten laatumuodista. Luksus ei todellakaan ole halpaa. Ylellinen Armani-muotimerkki on edustettuna noin 500 muotiliikkeessä 46 eri maassa. Sen luksusimperiumi kattaa naisten vaatteiden, miesten vaatteiden ja lasten muodin lisäksi kodinsisustuksen, hajuvesiä, kosmetiikkaa, kelloja ja koruja. Lisäksi Armani-tuotemerkki sisältää kirjakustantamon, kukkakaupan, ateriapalveluja (kahviloita, sushi bareja, konditorioita, ravintoloita), hotelleja ja kylpylöitä. Tuotemerkin logoa on käytetty alusta lähtien. Se on tyylikäs kotka, joka edustaa sekä tuotemerkin voimaa että vahvuutta.
Tyypillinen Armani-tyyli on klassisen elegantti olematta kuitenkaan konservatiivinen. "Armani-look" teki farkkutakista sosiaalisesti hyväksyttävän vaatteen. Muotisuunnittelija kuvailee itse tavoitteitaan näin: "Suunnittelemieni vaatteiden tavoitteena on auttaa ihmisiä löytämään ja määrittelemään oma tyylinsä tulematta kuitenkaan muodin orjiksi." Armani-muoti on ajaton ja aina yllättävä. Epätavallisista leikkauksista tuli nopeasti uusi suuri trendi. Richard Gere käyttää ainoastaan Armanin vaatteita "Amerikan Gigolo"- elokuvassa ja elokuvassa "Lahjomattomat" sekä Kevin Costner että Sean Connery käyttävät Armanin suunnittelemia vaatteita.
Italian Piacenzassa vuonna 1934 syntynyt Giorgio Armani puhui ranskaa mutta ei englantia, ja hän opiskeli lääketiedettä ennen kuin keskeytti opintonsa ja alkoi kokeilla visuaalista myyntityötä. Hän eteni urallaan milanolaisessa tavaratalossa miesten osaston päälliköksi ja myöhemmin hänestä tuli Nino Cerrutin suunnittelija. Hän perusti oman tuotemerkin vuonna 1975 kumppaninsa Sergio Galeottin kanssa ja kasvatti valikoimaansa toisella urheilullisemmalla Emporio Armani -mallistolla vuonna 1981. Kun Galeotti menehtyi AIDSiin vuonna 1985, Giorgio Armanista tuli muoti-imperiumin ainoa omistaja. Hän on edelleen yrityksen johdossa pääsuunnittelijana, mutta on etsinyt viiden miljardin euron yritykselle ostajaa vuodesta 2007 alkaen. Mestari itse käyttää miltei ainoastaan farkkuja ja T-paitaa ja on äärimmäisen elegantti ja tyylikäs. Hänet tunnetaan säästäväisenä henkilönä, mutta myös yhtenä merkittävimpinä 1900-luvun muotisuunnittelijoina.